Dacă ai fost întotdeauna interesat de mașini și vrei să-ți transformi pasiunea într-o afacere profitabilă, deschiderea unui service auto ar putea fi un plan ideal pentru viitor. În acest articol, îți oferim câteva sfaturi și idei pe care să le iei în considerare.
Estimează costurile de pornire
Înainte de a cheltui un ban pentru a deschide service-ul auto, trebuie să știi costul total estimat pentru a începe și a funcționa întreaga afacere. Dacă nu o faci, este posibil să rămâi fără fonduri înainte de a câștiga primul client. Deși este imposibil să proiectezi anumite costuri în avans, cele mai comune și mai scumpe sunt ușor de conturat și aproximat.
În general costul total este de câteva zeci de mii de euro ce cuprinde echipamente, asigurări și chirie. Cumpărarea unei clădiri și efectuarea modificărilor pot modifica semnificativ acest număr, în funcție de costurile de construcție. Alegerea de a cumpăra un service auto existent poate afecta, de asemenea, rezultatul final.
Fă-ți un plan
Stabilește câți clienți intenționezi să ajuți pe zi și în ce măsură îi vei ajuta. Pentru a atrage clienții să aleagă garajul de reparații auto în locul următorului, trebuie să ai o campanie de marketing eficientă. Oferirea de garanții clienților, cum ar fi reparații gratuite dacă frânele se uzează într-o anumită perioadă de timp, poate funcționa în favoarea ta.
Folosirea garanțiilor îi ajută pe clienți să aibă încredere în afacerea ta și, ca service nou deschis, acest lucru este foarte important. Pentru a-ți menține clienții fideli an de an, trebuie să te asiguri că îți îndeplinești promisiunile făcute în campaniile de marketing.
Alege tipul de servicii
Poți oferi fie servicii de bază, cum ar fi schimbarea uleiului și anvelopelor, fie servicii complete, cum ar fi repararea coliziunilor, întreținerea motoarelor și servicii electrice.
Service nou sau actual
Stabilește dacă vei începe de la zero sau vei cumpăra un service auto deja lansat pe piață. Dacă începi de la zero înseamnă că trebuie să cumperi totul, inclusiv unelte și echipamente, în timp ce cumpărarea unui service deja deschis ar putea însemna că vei avea deja tot ce ai nevoie pentru a conduce afacerea.
Găsește o locație strategică
Amplasează-ți afacerea de reparații auto în apropiere de drumurile și autostrăzile principale. Trebuie să fie într-o locație centralizată pentru baza ta de clienți. Serviciile de remorcare sunt în mod normal destul de costisitoare, iar dacă nu ești lângă clienții tăi când aceștia au nevoie, vor merge undeva mai aproape.
Service-ul are nevoie de un acces larg pentru a le permite clienților să-și conducă mașinile, un tavan înalt de cel puțin 4.5 m pentru a găzdui lifturile pentru mașini și o podea adâncă de minim 15 cm pe care să-ți montezi echipamentul.
Caută o locație cu iluminare naturală bună, deoarece ajută mecanicii la verificarea mașinilor. Spațiul ar trebui să aibă o zonă de birouri pentru nevoile tale administrative și o zonă de așteptare pentru clienții care plănuiesc să aștepte ca mașinile lor să fie reparate.
Stabilește echipamentele de care ai nevoie
Echipamentul tău este unul dintre cele mai importante lucruri pentru atelierul de reparații auto. Puteți alege magazine online sau fizice pentru a cumpăra uneltele pentru service-ul tău auto. În funcție de serviciile pe care le oferi, ai nevoie de o gamă largă de echipamente. Cu toate acestea, trei elemente de bază de care ai nevoie sunt:
Set specializat de unelte mecanice. De obicei, un set conține 200 sau mai multe unelte. Setul tău ar trebui să includă chei, clichete, chei hexagonale și o varietate de piulițe asortate.
Soft de diagnoză. Acesta citește codurile de eroare ale motorului și afișează datele senzorului în timp real de la motor.
Ascensoare auto. Ascensoarele ridică mașina astfel încât tu sau mecanicul tău să poți lucra mai ușor la ea. Ascensoarele cu 2 coloane reprezintă un început bun pentru afacerea ta.
Angajează o echipă talentată de oameni
Găsirea angajaților potriviți pentru service-ul tău de reparații auto poate dura timp. Cu toate acestea, va trebui să găsești un echilibru între angajarea de absolvenți și mecanici cu experiență, astfel încât service-ul tău de mașini să nu fie extrem de costisitor pentru început, dar să ofere și servicii de calitate.
Publicitate pentru afacerea ta de reparații auto
Una dintre cele mai bune modalități de a-ți promova afacerea este prin crearea de rețele și stabilirea de relații cu dealerii de mașini. Mulți nu au propriile lor ateliere mecanice și trimit clienții la atelierele locale de reparații auto. O modalitate de a obține de lucru de la dealeri este de a avea mecanici care sunt autorizați să lucreze la anumite mărci de mașini.
Dacă un dealer știe că sunteți specializat în repararea mărcii sale de mașină, este mai probabil să îți recomande clienți. Asigură-te că ai un site web și utilizezi rețelele sociale pentru a te ajuta să răspândești vestea despre service-ul tău de reparații auto.