iXpr îți scrie de ce storytelling este un instrument de leadership?

Ca lider al unui business, printre multe altele, misiunea ta este aceea de a-i determina pe oamenii din jurul tău sa dezvolte o fidelitate pentru marca, să rămână loiali companiei si sa rezoneze cu mesajul pe care dorești să îl transmiți clienților, partenerilor de afaceri, angajaților etc. Practic, scrie iXpr,  storytelling este un echilibru intre abordarea formala si cea umana autentica. E util să menționăm prin faptul ca autentic nu înseamnă ca firma care se bazează pe storytelling este vulnerabilă. Din contră, este o formă prin care brand-urile le arată consumatorilor că sunt ca ei și îi pasă,  că  sunt la fel de umani precum oamenii care îi urmăresc, le consuma produsele și îi apreciază.

Ce este si cum te ajută storytelling-ul să fii un lider mai bun?

Leadership-ul și storytelling-ul merg mână în mână deoarece un concept sau un brand este umanizat. Așadar, in spatele unui lider de succes nu se afla numai cifre si rapoarte ci si o poveste despre cum a reușit să atragă succesul. Storytelling-ul este despre oameni, sentimente, trăiri, provocări si succes. Este o forma prin care se transmite emoția, empatia, dar si inspiră schimbare. Un leadership construit pe baza de storytelling nu este o formă de slăbiciune, ci dimpotrivă.  Emoția transmisa prin storytelling este o forță si inspirație.

Storytelling-ul are rolul de a crea o identitate prin care arata ca un brand este uman nu doar un fabricant de produs, un generator de profit. Orice brand are nevoie de o poveste. Iar pentru a înțelege mai bine, putem face o comparație. Este ca la o primă întâlnire unde, pentru a putea evolua în conversație, e util, înainte de toate să te prezinți cu acea parte a umanității care creează conexiune și apoi să consolidezi încredere.  Să faci in așa fel încât interlocutorul să te placă si să se stabilească o chimie pe termen lung. Storytelling te ajută să atragi mai ușor atenția, să câștigi publicul de partea ta. Indiferent daca este vorba despre clienți sau despre proprii tăi angajați sau colaboratori, prin a spune o poveste reușești să le împărtășești oamenilor soluțiile despre cum ai găsit tu puterea de a construi un business care sa fie de ajutor pe atât de multe căi.

Povestea îi ajută pe oameni sa înțeleagă ce te motiveaza, cine ești și de ce ești persoana potrivită cu care să construiască succesul. Când îți citesc povestea, oamenii  simt empatie și posibilitatea să lucreze cu tine e mai mare. Pentru că te plac, îi inspiri, pentru că le-ai transmis deja emoție, se vor simți mai în siguranță și mai in largul lor atunci când vine vorba să te urmeze.

De ce este nevoie de storytelling pentru leadership?

Bineînțeles, este important să știi si cum sa spui povestea. Ai nevoie sa înveți care sunt toate etapele și să știi sa pui în valoare fiecare pas din comunicarea de business. Pentru ca înainte de a te apuca de scris aceasta poveste, recomandarea este să investești  atenție în  partea de documentare și de strategie, cine îți este publicul, care sunt produsele, care sunt nevoile și cum poți face astfel încât să devii  inspirație și un lider pentru un grup de oameni.

Atunci când ești liderul unui business de succes nu poți spune ca nu ai o poveste grozavă care să producă schimbare. Toate afacerile și toți liderii de succes au o poveste. Storytelling nu este ficțiune și nici laudă de sine. Este modul în care civilizația a evoluat.

Previous post La Events Garden by Nabucco din Ploieşti nunta ta este pe mâini bune
Next post „Dacă clientul are o problemă financiară sau o problemă temporară de a suporta un anumit cost, banca trebuie să se ajusteze!”